.:: fOLLoWerS ::.

Ahad, 8 Mei 2011

special entry for my Mummy ^______^

ni lah mami n ayah aku =)
Assalamualaikum semua,..
hari ni 8hb mei,..Hari Ibu,..
so faham2lah kan ada yang kata tak boleh sambut dan ada yang kata harus untuk menyambutnya,..so aku ni pening2,..mana satu ya?boleh ke tidak,,.so aku pun pusing2la tanya incik google n incik yahoo,..jawapan still tak best 50-50,..so aku jalan2 lagi ,try masuk pintu jabatan fatwa kebangsaan,..tanya2 ustaz2 mufti di sana,..diorang suruh tengok list fatwa2 yang da di publish,..cari-cari,..tiada jawapan juga,..so aku teruskan lagi perjalanan,..tanya balik incik google,manalah tahu kan kali ni dia mau bagi jawapan..so akhirnya aku jumpa satu artikel,..boleh taahanlah jawapan dia ni,..so aku nak share dengan korang pulak klik sini,..

ni lagi satu,..aku setuju dengan pendapat dia,..
'*assalamualaikum Boleh disambut selagimana sambutan tidak dipenuhi dengan perkara-perkara yang haram. Sepanjang tahun atau hari-hari tertentu bukan persoalannya..Persoalannya boleh ke tidak disambut hari ibu. Maka ana melihat kepada maqasidnya kerana kaedah menyebut al-umur bimaqasidaha.. Kalau nak sambut hari-hari pun boleh..larat ke nak wish hari2? Hari-hari biasa memang la kita sayang ibu kita sampai mati pun tetapi sebagai menjadikan satu hari yang special untuk menunjukkan kasih syg kepada ibu kita dengan melafazkan kata-kata yang baik, membawa ibu makan di restoran, memberikan hadiah kepada ibu maka bukanlah sesuatu yang menyanggahi syariat Islam. Beri hadiah haram ke?wish perkataan yang baik haram ke? Apa yang ana tahu inilah yang dituntut oleh Islam.. Jangan sampai kononnya kita nak sambung sepanjang tahun tetapi satu hari pun kita lupa..sekurang2nya adanya hari ibu yang sehari ini akan membawa kecintaan kepada ibu untuk setahun mendatang.. Setengah anak-anak hari ibu pun tak ingat..bukan kata nak sambut sepanjang tahun sehari yang khusus ni pun xsempat nak wish..sibuknya kita kan..kalau dengan kekasih bolej mesej tiap2 minit..siapa ibu dan siap kekasih kita? (pesanan buat mereka yang ada kekasih.yang tak ada buat-buat tak tahu je) *grin* ',..ni aku amik dari laman sembang iluvislam klik sini

sesi membebel dah tamat,..sapa2 tak puas hati or ada sumthin' nak tambah boleh komen ya,..amat digalakkan =)
****************************************************************


0


untuk mami,..
sel minta halalkan makan & minum
ampunkan sel,..
maafkan kalau sel selalu lukakan hati mami
semoga mami sentiasa di bawah lindungan RahmanNya
sela sayang mami,..!

"Ya Allah Ya Tuhanku,..ampunilah dosaku dan dosa kedua ibubapaku,..kasihilah mereka seperti mereka mengasihiku ketika aku kecil,..amin"

lagu khas untuk mami^____^

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...