.:: fOLLoWerS ::.

Rabu, 18 Mei 2011

hati terluka untuk kali kedua

sudah puas aku tahan rasa hati ini,.tapi aku tetap tidak mampu menahan,..lalu mengalir juga air mata yang agak lama aku tahan,...semua kerana CINTA

korang mesti pernah dengar orang kahwin tapi mentua tak suka kat dia
tak pun,..kakak ipar or adik ipar tak suka kat dia

hurm nilah situasi yang aku alami sekarang,.!hurm cuma situasinya aku blom berkahwin lagi
haa,..syukurla blom kawen lagi kan,..daripada dah kawen baru tau orang tak suka kita,..lagi kecewa =(

haa ni lah penangan orang bercinta,..dulu dah pena kena,..tak pandai serik2 lagi

tapi kali ni lain,...sebab ini terhalang oleh keluarga sebab faktor jarak hurm,..walaupun zaman sekarang dah ada banyak fasiliti,..ada kapal terbang,train etc tiket kapal terbang pon bukan mahal sangat pon (kalo nasib baik la),..bley ja kalo nak p mana2,..tapi tetap disebabkan faktor jarak,..ibubapa masih mengambil langkah berjaga2 untuk tidak menyatukan anak-anak mereka dengan pasangan yang jauh dari segi kenegerian,..

ini terjadi kerana :
--> jika si anak jauh dari ibu bapa lagi2 kalo pasangan peninsular-s& s,..so
1.mungkin akan susah balik kg tuk jenguk mak bapak or attend apa2 gathering
2. ni pulak kalo deri segi mitos kenegerian,..contohnya kalo orng negeri 'tuut' prangai mesti 'tuut' so,...mak bapak yang percaya mitos2 gini,..semestinya menolak untuk menolak menantu yang macam ni.
3. kos kawen mahal -hah ni lagi satu,..fahamla konsep walimah tu macam mna,..yang pentingkan ijab - Qabul & mahar,..mahar tu pun nilai nya tidak ditentukan kecuali kalo macam di malaysia sekarang ni mahar berlainan mengikut negri,itu pun di tetapkan sekadar untuk menyeragamkan prosedur2 akad nikah,..yang mak bapak nak tumbangkan 2 3 ekor lembu tu buat apa?cukupla sekadar buat kenduri kecil2an juz untuk buat hebaan tentang akad nikah tu,..
4. nak tambah??sila tambah di ruangan komen yaa =)

hakikatnya :
emmm zaman sekarang,..buat apa2 pun mesti ambil kira pandangan orang lain,..tapi buat apa consider pandangan diorang kalo kebahagiaan sendiri terjejas??hurm slagi kita tahu benda yang akan kita buat tu tidak melanggar hak Allah dan hak sesama manusia truskan yaa,..abaikan ja anasir2 luar yang negatif2 tuh,.!

erm so,apa yang terluka buat kali kedua???

emm ya,..aku terluka lagi,..buat kali kedua tapi aku masi bertahan sehingga tiba waktu aku rasa waktu yang sesuai,..aku akan undur diri,..tQ kepada 'dia' yang masi boleh bertahan walau hakikatnya amat berat untuk meneruskannya,..

'kebahagiaan rumah tangga bergantung kepada redha ibu bapa '


teringat kata2 sahabat-->pahamila konsep 'berusaha mencari jodoh'....matlamat x m'halalkan cara~







ana89_mizuzaabar








5 ulasan:

アヌム ちゃん berkata...

sabar2 ye..mm camne eh kalau camtu..faktor jauh ni kdg2 mmg ada keluarga membantah..fikir elok2..kalau dh rasa tu jodoh kita..cuba yakinkan ahli kelurga kita nak terima bakal tu..boleh buat solat istikharah..mungkin dapat petunjuk, dll :)

NURSHAILLAH RIZZANA BINTI AMARISNER berkata...

hurm memang beginilah kalo da jarak jauh,..tQ yaa

muthmainnnah berkata...

kdng2..stu negeri pn x kn restu jgk sbb fhamaan diorng mau dgn bangsa yg sma jgk...prejudis dn sterotaip ngn bangsa lain..nah ,kuar sdh HE...kekeke sbar ya sel...insyaALLAH ada jaln..:)

Hilmi & Ayn berkata...

kdng2..stu negeri pn x kn restu jgk sbb fhamaan diorng mau dgn bangsa yg sma jgk...prejudis dn sterotaip ngn bangsa lain..nah ,kuar sdh HE...kekeke sbar ya sel...insyaALLAH ada jaln..;)

NURSHAILLAH RIZZANA BINTI AMARISNER berkata...

yup,..em gitula tu kan huhu,..mentang2 suda habis HE hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...