.:: fOLLoWerS ::.

Isnin, 16 Mei 2011

kekasih vS kawan

salam & helo suma readers,..
malam ni aku nak cita pasal kekasih vS kawan,..wah isu yang sentiasa hot kalau tengah couple,..sapa setuju??hurm aku setuju sebab benda ni aku rasa sendiri dari pengalaman diri dan orang sekeliling,..

type A
ni dia kapel,..kawan2 trus dia lupakan,..dulu p mana2 mesti dengan kawan tapi sekarang p mana2 mesti dengan kekasih dia jah,..then dulu selalu jujur dengan kawan2 tapi bila da kapel mula tipu sana-sini hurm

kawan : em 'anu' besok jom p mid,..

'anu' : em nda maula,..macam malas pula mau jalan

kawan :owh,..nda apalah

besoknya,..si kawan ternampak si 'anu' p mid dengan kekasihnya hurm,..
*terus trang jak bh,..kalo mo jalan dengan kekasih,..si kawan faham juga,..ni nda,..mo juga tipu2,..jangan buat kawan kita macam tu,lagi2 kalo kawan tu ikhlas kawan dengan kita,..tym susah senang ada jak diorang,..kawan2 yang macam ni,..kalo bole dia tak mau pon tengok keburukan kita,takut nant dia akan pandang rendah dengan kita ,..kalo dia nampak,..dia diam jak,..tapi tak bagus juga macam tu,..kalo dia bto0l2 kawan kita,..dia mesti tegur kita kalo kita wat salahkan hurm,..

type B
ni dia kapel tapi kawan2 dia nda pernah lupa,..before n after kapel,..dia sma jak,..brubah pun,..skit2 jak tu pun prubahan yang positif

kawan : em 'anu' besok jom p mid

'anu' : em aku fikir dulu ar,..ada date bh besok hik hik

kawan : alaa,..yakah,..bh xpalah

'anu' : kalo aku jadi ikut,..nanti aku gtaw ko ar

*naa ni kita mau,..jaga hati kawan jaga hati kekasih,..

dalam dua2 situasi ni sebenarnya kita bole kaitkan dengan satu benda,.kadang2 kalo kapelkan,..kalo naseb baik dapatlah kekasih yang sporting,..tak suka mengongkong,..tapi yang parah kalo dapat kekasih yang tak pandai bertolak ansur,.dan kuat mengongkong huhu,..pesan aku baik kasi tinggal kekasih yang kuat mengongkong ni,..inda best,..blom kawen da pndai mengongkong,..tapi kadang2 org tafsirkan mengongkong ni tandanya caring n sayang hurmmm,..asal nda berlebihan,..ok jak bh ,.!

naa,..jadi mana kesimpulannya,..??

carilah kekasih yang sporting,..o0pss,..bukan aku mo menggalakkan ber-kapel yaa,..aku juz nak bagi nasihat kat orang yang berkapel dan diri aku sendiri,..sekian





-->sori mo0d sabahan,..so type pon sabahan version,..i'm sorry hihi

ana89_mizuzaabar


2 ulasan:

ZulHilmi Jabli berkata...

uWAA..sumtym im in type A..in smtime typ b..:((

NURSHAILLAH RIZZANA BINTI AMARISNER berkata...

besa la tu hihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...