.:: fOLLoWerS ::.

Selasa, 26 April 2011

it's oK,.it's on me

http://www.emocutez.com

serabut

cukup serabut,..

exam dah dekat,..orang lain da start exam pun,..tp aku blom lagi,..28 ni baru start hehe tapi sempat membuang masa untuk berblogging lagi ngeh!

sapa cakap berblogging ni buang masa??

eh,..aku pulak yang cakap kan

silap2,..tuh yang orang kata,..sapa orang tu??
haa tu yang kita tak tahu =)

apa yang aku nak crita sekarang ni ialah cara study,..
so?? apa kaitan dengan tajuk?

takda kaitan pun,..saje je hihi

ok,..setiap orang ada cara belajar yang tersendiri,..

ada yang tak boleh study dalam keadaan yang bising,..tapi ada yang sebaliknya

ada yang tak boleh study sampai lewat malam,..tapi ada yang sebaliknya

ada yang tak boleh study kalau baca senyap2,..tapi ada yang sebaliknya

ada yang tak boleh study sorang2,..mesti berteman,..tapi ada yang sebaliknya

yup,..itulah realiti kehidupan,..
rambut ja sama hitam,..tapi hati lain2 kan kan(ada kaitan ke)

sekarang pulak,..dari segi masa belajar

ada yang suka study time subuh2

ada yang suka study time petang2

ada yang suka study time maghrib - isyak

ada yang suka study lepas isyak- midnite

ada juga yang suka study anytime,..kalo dia rasa nak study,..dia study

apa pun,..depends ngan korangla,..lain orang lain 'version' nya kan kan

untuk aku macam ni,..
aku suka study sorang2,..tapi kalo ada benda yang tak faham,..of kosla kita kena tanya kan,..karang ikut mazhab sendiri,terpesong pulak hehe,..dari segi masa nak study lak,..aku lebih prefer study tym bila rsa nak study aku studylah kih kih,..teruk tak teruk,..aku memang gitu ,..sabo jela,.!

lagi satu nak share lagi,..
suma dah tahu ni kan hehe,..tapi aku nak cakap juga,..

b4 study,..
1) amik wudhu,..buang segala kotoran luar dan dalam(kalo dapatla hehe)
2) baca doa,..jan lupa tuh!
3) pilih suasana yang tenang dan pengaliran udara & penataan cahaya yang sesuai ok

after study,..
1) baca doa juga,..jan lupa,.!
2) bincang2la ngan kawan,..manalah tahu kan ada lagi yang tajuk yang tertinggal,..bley back up =)

paling penting,..
"jangan kedekut ilmu dan jangan terlalu mengharapkan orang lain,..usaha sendiri lebih afdhol"

ok2,..

dah sampai seru nak study dah ni hehe daa!http://www.emocutez.com



mami comel,
ana89_mizuzaabar





Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...