.:: fOLLoWerS ::.

Rabu, 23 Mac 2011

kesabaran aku pun ada limitnya!!!

http://www.emocutez.com

bikin panasss betul,..kau ingat aku ni apa??
kuli kau kah??
suka hati ko jak suruh aku buat tu buat ni
tolonglaaaaaaa,...
suda-sudalah dengan sikap kau tuh!

sabar-sabar

tak tahula sampai bila aku bole sabar,..
jangan sampai aku meletopp suda lah


***************************************************

sabar-sabar

ya sabar
http://www.emocutez.com

orang cakap buat dunno ja la,..
cakap senangla
cuba kena dengan batang idung sendiri,.nyaman nda nyaman
haa pandai2la jawab

kalo kita bole besabar dengan buat dunno
habis dia tuh??
macam mana?? takkan biar jak dia 'buli' kita

no no no

************************************************************

http://www.emocutez.com

mari kita kasi kipas dulu orang yang tengah panass ni hehe
actually bukan aku yang panas

tapi ada sorang member aku ni yang panass hehe
so aku terkena la auranya,..jadi aku pun luahkanla dalam blog aku ni,..tolong dia marah budak yang bikin panassss tuh!
(walaupun dalam blog jak,berdepan inda berani kali hehe)

ceh hehe,..sabar..sabar

******************************************************

ok
now,kita mau discuss tentang hikmah disebalik kejadian

ya hikmah,..memang sangat berkaitan dengan sabar
memang beruntung orang-orang yang bersabar ni

sabar + redha = hikmah

ya hikmah,..
hikmah ni kadang-kadang kita bole sedar dalam jangka masa yang pendek,cthnya :

nak beli makanan,..tapi tiba-tiba baru sedar duit dah habiss
so pegi amik duitlaaa
tiba-tiba kawan mesag ramai orang masuk wad sebab keracunan makanan dengan makanan di tempat yang aku mau beli makanan tuh
naaaaa
fuhh,..nasib bek aku pegi cucuk duit dulu
alhamdulillah,..selamat sudah

ok,yang ni pula hikmah yang disedari dalam jangka masa panjang,cthnya :

contohnya banyak hehe,..tak tahu nak bagi yang mana
tapi orang selalu cakap camni lah
nasib bek dulu tym kecik mamaku garang,..disuru jak aku blajar,..kalo tak ntah jadi apa aku sekarang ni

actually lain orang lain version nya hehe,.tapi aku percaya suma orang pernah mengalami keadaan tersedar hikmah disebalik kejadian jangka masa panjang ni kan kan

http://www.emocutez.com

naa begosip si kawan,.tibaa jahh!!

********************************
hikmah sabar http://www.emocutez.com

Pertama, dapat mengelakkan daripada penyakit. Jika kita tidak sabar tentu hati dan fikiran serta perjalanan darah dalam diri kita akan terganggu. Contohnya katakan jika kita terlampau marah kepada seseorang kerana ia telah menjatuhkan air muka kita di depan orang ramai maka kita pun tidak sabar dengan terus bertindak balas atau menyerangnya di depan orang ramai juga. Pada masa itu denyutan jantung kita semakin laju dan tekanan darah akan bertambah. Akibatnya jika kita terus bersikap demikian sudah pasti lama-kelamaan kita mungkin diserang sakit jantung atau darah tinggi.

Kedua, dapat mengekalkan hubungan silaturahim. Bila orang melihat sikap kita yang sentiasa bersabar menyebabkan mereka merasa senang dengan kita dan mereka ingin mengekalkan hubungan yang baik dengan kita.

Ketiga, Tuhan akan sentiasa bersama dengan orang yang sabar. Sabar itu adalah separuh daripada iman.

Keempat, amalan bersabar boleh menyebabkan fikiran kita menjadi lapang dan tenang. Mungkin semasa kesusahan tidak berlaku kesenangan tetapi selepas itu barulah kita merasakannya.

Kelima, kajian telah mendapati ketika kita marah berjuta-juta sel dalam darah kita akan mati sedangkan sel-sel tersebut adalah penting untuk kita. Bagi mengelakkan kematian sel yang banyak ia perlu disekat dengan cara menghentikan kemarahan iaitu bersabar

credit to : http://www.wanazarie.com/2007/07/hikmah-bersabar.html



p/s
1)besok ada test nazariyat al-hukum,..doakan aku hehe
2)malam ni rehearsal MAndeta lagi hoho
3)miss him hehe
4) miss my family gila2!!!!


mami comel,
ana89_mizuzaabar

2 ulasan:

ateeQ's berkata...

sorang membe yg panas?? sapa kahh?
isyh3..pape pun..memang btol..patience has it's limit..tp..sebagai muhasabah brsama (khasnya kpd 'membe yg panasss tu') byk2 la sabar..xd sorang pn manusia yg perfect..jaga diri,hiasi peribadi..
p/s : esok nk mkn kueytiaw+beger...yummmy =p

NURSHAILLAH RIZZANA BINTI AMARISNER berkata...

^_________________^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...