.:: fOLLoWerS ::.

Isnin, 14 Disember 2009

ePiSoD ll :cOrEtAn KaiN pUtih hidUpKu...

assalamualaikum...
terasa begitu lapang malam ne untuk membuat kesinambungn daripada entry lepas"coretan kain putih hidupku"(walaupun assignmt senang menanti hehe)...tanpa membuang masa..aku direct to da point deh=)

umo 18-20
sebelum bercerita dgn lebih lanjut aku mo cita lagi masa umo aku 17@form 5 hehe..pasal aku tengok aku teda catat lak cita masa aku form 5 ne..
>ehem2...masa aku f.5..memang banyk sgt perkara yang trjadi but aku tak tau la mau cita yang mana..so cukupla aku gtau msa d penghujung f.4..aku telah bkenalan dengn sorg insan yang aku namakn dirinya sebagai mR.Z=) erm pa lagi cintan-cintun la ngee~
agak lama(memang lama wo0) tapi kini telah berakhir dengn perpisahan (berpisah cara baik tau hik2)so aku tak mahu ulas panjang..cuma satu saja aku ingin tegaskn di sini "kalau ada jodoh pasti akan bertemu"...cukuplah cinta ALLAH saja yang ku ingin jaga,insyaAllah jaminan kasih sayang pasti ada buat diriku yang kerdil ini huhu

ok2..sekarang pula cita masa lepas SPM...biarpun resultku tidak sebaik yang di idamkn(sedih la jga),aku tetap bersyukur kerna Allah telah telah gantikn kesedihanku dengn yang perkara lebih baik..mau taw apa??baca sampai habiss la dulu hehe=)

erm masa tengah tunggu result SPM kuar aku takda wat apa2 juz tolong mami ku di restorannya..dan lepas jak dapat result..pas kecewa sekejap aku dapat taw..kat skola(smk agama tun said) tu akan d adakan temuduga bagi kemasukan pelajar kursus intensif bahasa arab d uni malaya d nilampuri kelantan..erm mula2 aku tak mau pergi tmduga tu..tp kawan aku(hazlinah mohd.yasin) beria2 bawa aku..aku ni sedar jugala kunu..ilmu tak bnyk mna pun mau masuk sana ceyy hehe

so bagi memendekkn cerita..kita truss p masa aku taw aku dapatla arr hik2

ok2..aritu cam besa jak aku pi skola(lower six d smk kudat)..pastu balik ja dri skola..siap2 la mau tolong mami d restrn..tiba2 henfonku berbunyi..
-->aik??no sapa ne..malassla aku
sempat2 lagi aku hehe..pastu aku jawabla..o0 rupa2nya ustaz Noriman..dia kol mau gtau aku dpt tawaran 2 yeah2..punyala aku gembira sampai2 tym aku on da way mau trun..tym tutup pintu..bole2 jariku tersepit ne caakitt taw..tapi excited pnya pasal aku tak peduli da hehe..dalam akalanku ne mau cepat jak bgtau ayah ngn mami ku=)

dan akhirnya aku pon menjejaki kaki ke tanah semenanjung d usia 18 ..aku p mendaftar bertemankn mamiku..punyala banyak barang2 taw hehe nasib jak ada untie n kazen aku..so apa lagi bnyk tenaga..beban pun kuranglakan hehe..ne ada gambar mami aaku msa tgh round2 kelantan..org bilang..sambil menyelam minum air=)








-->shopping sakan mami n untie aku..pas jak antar aku n kazen aku d penang..dorang p jalan2 d kl g ish3..mo 2 @ 3 bagasi juga dorg bawa balik sabah hehe

so bermulalah kehidupan aku sebagai student uni malaya nilampuri kelantan..negeri serambih MEKKAH...lagi2 di bumi nilampuri..terkenal dengn biah solehah dan bumi tarbiyyah...d sinilah aku mengenal erti islam yang sebenar...alhamdulillah...actually ada g aku mo cita but mata aku ne da penat mhadap laptop ne huhu

p/s
-->insyaAllah ada episode 3 hehe
-->nan..nnt2 baru sebut nama mu arr hik2

2 ulasan:

zielzal berkata...

bla la nama ku kuar di episod seterusnya.... hik2..

anaZb berkata...

hehe jan risau zill ..of kos nama ko ada=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...